NÁVRAT KE KLASICKÉMU CHOPPERU I V SÉRIOVÉ PRODUKCI
To, na co čekala většina příznivců klasických chopperů je tady!!! U zakázkových staveb je tomu už pár let, co se u každého stavitele objevil stroj s klasickým vzhledem choppera - vysoký krk řízení, dlouhá podražená vidlice, malinká nádrž a žádné zbytečnosti. Tento trend "návratu" k tomu pravému naštěstí začal ovlivňovat i sériově vyráběné mašiny. Pomineme-li Harleye a nízkosériové výrobce customů, vyráběla většina firem v podstatě celé jedno desetiletí pouze tlusté hnusné cruisery.
Každý příznivec chopperů tak měl s novým srojem hodně práce, aby ho dostal do požadovaného odlehčeného vzhledu. Vždy tomu však tak nebylo, vzpomeňme na Suzuki Intruder nebo první Hondy Shadow a Yamahy Virago. Tenkrát byl k pořádnému chopperu jen krůček. Doba odlehčených sériovek je však zpátky. Začala to Kawasaki s VN800, což byl pěkný pokus o choppero-cruisera, následoval jí pak bezkonkurenční model s názvem Rider od Yamahy. Ovšem i když je Rider jakoby chopper, má ještě pořád spoustu rušivých prvků. To samé platí o pokusu tímto směrem od Harleye jejich Rockerem. O HD si však myslím, že nepotřebuje dělat jakoby choppery, ty se prostě s HD dělaj automaticky.
Do tohoto začínajícího souboje nových sériových chopperů dnes promluvila konečně i Honda a to jasným vzkazem pro všechny - "budete se muset více snažit". Honda FURY totiž udělala to, o čem se všem chopprákům jen snilo. Představila nefalšovaný chopper o kterém si troufám říct, že bude trhákem sezóny. Neni zde skoro nic navíc... Je vidět krásnej V motor v čistym rámu, malinká nádrž jak ze zakázkový dílny, pěkný kola jak z katalogu PM, parádní kapkovitý světlo, sedlo nizounký a hlavně vše pěkně uhlazený, bez výstupků. Dát tam ještě delší vidlici pod sklonem je to vysněnej bike a zakázkový stavitelé příjdou o práci:)
Přes všechnu mojí chválu, také z důvodu, že Hondu jezdím, je tady pár nedostatků. Otázkou je, proč použily u Hondy objem motoru jen 1300ccm a né 1800, když ho maj v produkci. Další pouze vzhledovou a pocitovou chybou je vodní chlazení, ale u Hondy tomu tak bylo vždycky a pominuli názor radikálního chopprysty o tom, že má být chopper chlazenej vzduchem, je vodník pokrokovějším a lepším řešením motorů obecně, takže bych z toho tolik nedělal. K zadní gumě tlustý 200mm taky můžou bejt výhrady o "malosti", ale doba megapneumatik je také už pryč.
Obecně si myslim, že je tímto nastartovanej vývoj sériovek dobrým směrem a za pár let si nebudeme muset lámat hlavu se složitou přestavbou a přihlašováním, protože vše bude už skoro hotové z výroby. Slovo "skoro" je však důležité, protože opravdový chopper vzniká pouze tím, že si ho vytvoří majitel ke svému jedinečnému obrazu.
Více o nové Hondě na:
http://powersports.honda.com/furyreveal/#/home

© webdesign MCET 2008 • optimalizováno na rozlišení 1024x768 • stránky využívají Adobe Flash Player