Ukázka jak navrhovat "Old school chopper" pomocí "New school" vybavení

Při neustálém plánování nových staveb, na jejichž realizaci bohužel nemám momentálně prostředky, mě nedávno inspirovalo několik pěknejch staveb z Jawiček, který jste mi poslali. Jelikož se mi ve sklepě stále válí pár Jawáckých motorů a dílů z mých začátků, rozhodl jsem se vytahat kartery a válce z polic a udělat si přes zimu radost s finančně nenáročnou stavbou okolo "třipade":) Jelikož by to měl být pěkný lehký "dívčí" chopper nazval jsem projekt Betty Boop.

Na této jednoduché stavbičce bych rád ukázal jak jde chopper "ze staré školy" naplánovat pomocí moderních prostředků a tím razantně snížit výrobní čas. Mnoho slavných stavitelů dodnes vyznává výrobní proces, kde je na začátku skica a pak jdou hned do dílny a měsíce se lopotí se sestavováním dílů, který tisíckrát předělávají, aby dosáhli požadovaného vzhledu. Tato konstrukce "naživo" dává sice dobrý pocit z tvorby, ale často dohání k šílenství a prázdné peněžence.
Čas jsou totiž peníze, a tak si říkám proč ho nešetřit, když zde máme nejmodernější technologie. Mluvím o 3D kreslících a vizualizačních programech (např. AutoCAD, SolidWorks, Cinema 4D atd.). Stavbu si díky nim můžete do detailu vytvořit a otestovat aniž by jste řízli do železa. Čas strávený u počítače je potom jen zlomek toho, když by jste se měli lopotit v dílně. Do ní totiž jdete až když máte v ruce přesný výkresy a znáte všechny detaily zatím nereálného motocyklu. Stavba a výroba je pak jen otázkou pár dní, víte totiž přesně kolik čeho uříznout, kde přivařit a kam klepnout.
Největší překážkou, proč tento postup většina stavitelů dodnes nepraktikuje je bohužel hlavně nedostupnost a neznalost programů. Mnoho jich také tento způsob neuznává a preferují dál "old school" stavbu. Realita je prostě realita a vítr z obrazovky počítače zatím nefouká. Na druhou stranu je mnoho reálných staveb na kterých se reálně nedá jezdit a to mě vede k zamyšlení, jestly by právě tyhle projekty, často známé z výstav, neměly zůstat jen virtuální, protože když se na nich nemůžete projet, jsou to jen kusy železa ke krbu a né choppery!!!

Návrh a 3D vizualizace Betty Boop:

1. NÁVRH - SKICA

Většinou vzniká náhodně jako hrubá skica na kousek papíru, bez měřítka.

2. PŘEKRESLENÍ DO 2D

Převedením hrubé kresby pomocí digitální fotky nebo skenu do počítače a překreslení do měřítka ve 2D. Doladění tvarů. Software např. CorelDraw nebo Illustrator.

3. PŘEVOD DO 3D

Převod 2D kresby do 3D, již v přesných rozměrech. Vlastní konstruování, řešení pevností, materiálů, soustav prvků atd. Hlavní bod konstrukce! Software např. AutoCAD, SolidWorks...

4. VIZUALIZACE

Práce s již hotovým modelem, řešení povrchů materiálů a lakování. Software např. Cinema 4D, 3D Studio...

5. VIRTUÁLNÍ REALITA

Vsazení modelu do reálného prostředí a plnohodnotná představa jak bude stavba vypadat. Zpětné ladění prvků, aby z každého pohledu vypadaly co nejlépe. Vyzkoušení a doladění posazu řidiče, možnosti ovládání.
Poslední krok před vytištěním výkresů a začátkem výroby.

BONUS

Porovnání s dalšímy stavbami z minulosti ve 3D, hodnocení, tvorba záběrů a videí...


© webdesign MCET 2008 • optimalizováno na rozlišení 1024x768 • stránky využívají Adobe Flash Player