|
|
|
NÁVRHY Z LET MINULÝCH
ALKOHOLICE PŘEDCHÁZEL NÁSLEDUJÍCÍ NÁVRH NA STAVBU BACK TO THE ROOTS, KTERÝ BYL UKONČEN
III. PRACOVNÍ VERZE
II. PRACOVNÍ VERZE
 |
BACK TO THE ROOTS II.(Zpět ke kořenům)
Během navrhování nové stavby (viz původní návrh níže) moje představy začaly krystalizovat. S využitím již navržených tvarů jsem dospěl k čisčímu designu v krásném old school stylu. Opustil jsem také použití starého motoru a nechal otázku pohonu zatím stranou. V nových návrzích jsem se však již zaměřil na VT600.
Rám jsem sestavil z již vyzkoušených konstrukcí s několika "zlepšováky". Přední vidlice nebude vahadlová, i když to na první pohled tak vypadá, ale tzv. Harman SPRUNG GIRDER. Vahadlo je zde dole u kola a pružina skrytá v tenké trubce. Předností je čistý vzhled a hlavně pevnost a přesnost při ovládání, ale také jednoduchost na výrobu.
|
|
I. PRACOVNÍ VERZE

Klikni na obrázek pro zvětšení

Horký adept na motor nové stavby (sehnání podobného motoru)
ZAČÁTEK KONSTRUKCE V 3D CADu
|
BACK TO THE ROOTS(Zpět ke kořenům)
Po nové zkušenosti se stavbou choppera okolo motoru Dněpr K750, kde jsem si vyzkoušel kam až se dá zajít v extrémních rozměrech s vysokým krkem řízení a dlouhou vidlicí,
jsem se rozhodl využít tento styl pro další stavbu. Po srovnání K750 s mojí první stavbou, FENOU, mě napadlo zkombinovat extrémnost K750 s lehkostí FENY a jistým způsobem
se "vrátit ke kořenům" (BACK TO THE ROOTS) a využít potřetí motor se spodovým rozvodem (SV).
Když se někomu bude zdát tato stavba stejná jako FENA a ostatní bude mít pravdu, chci se totiž vrátit a s dnešními zkušenostmi postavit jakoby "FENU 2.".
Stanovil jsem si tyto základní prvky nové stavby:
• jednoválcový motor s rozvodem SV nejlépe 500-600ccm
• původ motoru např. B.S.A., ARIEL, AJS (1930) nebo vlastní výroba z různých motorů
• lehká konstrukce rámu - trubky průměru 44cm a 32cm
• rám, nádrž a blatník svařeny k sobě!!!
• přední vidlice vahadlová s kónickou pružinou
• výfuk vyvedený do zadního blatníku
• zadní kolo široké cca 205mm
• přední kolo bez brzdy, jednoduché, pouze špulka středu
• zadní brzda bubnová mechanická
• použití pouze mechaniky
• JEDNODUCHOST a LEHKOST
|
|
|
|
|