ALCOHOLICA - PŮVODNÍ NÁVRHY A CO PŘEDCHÁZELO

Jízda na chopperu může působit podobně jako alkohol tj. povzbudivě, ale zároveň zklidňuje a otupuje úzkost. Má i lehce anestetický účinek. Po "požití" tedy dojde k pocitům uvolnění a klidu. Ovlivňuje tělesnou teplotu a působí též na motoriku :-)
Podávání alkoholu během jízdy na chopperu není obecně doporučováno, ovšem kombinace obou může být docela zajímavá. Už pár let tak vznikají v mém skicáku choppery na toto téma a zároveň se hromadí materiál na možnou realizaci ve skutečnosti. Jestli to játra vydržej dočkáme se i takové stavby...

NÁVRHY Z LET MINULÝCH


ALKOHOLICE PŘEDCHÁZEL NÁSLEDUJÍCÍ NÁVRH
NA STAVBU BACK TO THE ROOTS, KTERÝ BYL UKONČEN


III. PRACOVNÍ VERZE

BACK TO THE ROOTS III.

Třetím návrhem plánované stavby pomalu opouštím některé prvky 1. a 2. verze a zároveň se dostávám dál v již nastoupeném designu. Konstruuji jedinečný odpružený chopper rám s prohnutou profilovanou přední trubkou. Rozměry přizpůsobuji k použití jakéhokoliv motoru, včetně HD.
Plánování tohoto choppera je příkladem, jaký pozitivní vývoj může chopper dostat ještě před realizací. Vlastní stavba je však z důvodu nedostatku finančních prostředků zatím nemožná. Díky 3D konstrukci si můžete rozpracovaný návrh prohlédnou "naživo" alespoň virtuálně.
  
  
2D návrh


II. PRACOVNÍ VERZE

BACK TO THE ROOTS II.

(Zpět ke kořenům)
Během navrhování nové stavby (viz původní návrh níže) moje představy začaly krystalizovat. S využitím již navržených tvarů jsem dospěl k čisčímu designu v krásném old school stylu. Opustil jsem také použití starého motoru a nechal otázku pohonu zatím stranou. V nových návrzích jsem se však již zaměřil na VT600.
Rám jsem sestavil z již vyzkoušených konstrukcí s několika "zlepšováky". Přední vidlice nebude vahadlová, i když to na první pohled tak vypadá, ale tzv. Harman SPRUNG GIRDER. Vahadlo je zde dole u kola a pružina skrytá v tenké trubce. Předností je čistý vzhled a hlavně pevnost a přesnost při ovládání, ale také jednoduchost na výrobu.

Skica nového designu

Převedení do 2D na PC

Princip přední vidlice

I. PRACOVNÍ VERZE


Klikni na obrázek pro zvětšení


Horký adept na motor nové stavby
(sehnání podobného motoru)

ZAČÁTEK KONSTRUKCE V 3D CADu

BACK TO THE ROOTS

(Zpět ke kořenům)
Po nové zkušenosti se stavbou choppera okolo motoru Dněpr K750, kde jsem si vyzkoušel kam až se dá zajít v extrémních rozměrech s vysokým krkem řízení a dlouhou vidlicí, jsem se rozhodl využít tento styl pro další stavbu. Po srovnání K750 s mojí první stavbou, FENOU, mě napadlo zkombinovat extrémnost K750 s lehkostí FENY a jistým způsobem se "vrátit ke kořenům" (BACK TO THE ROOTS) a využít potřetí motor se spodovým rozvodem (SV).
Když se někomu bude zdát tato stavba stejná jako FENA a ostatní bude mít pravdu, chci se totiž vrátit a s dnešními zkušenostmi postavit jakoby "FENU 2.".

Stanovil jsem si tyto základní prvky nové stavby:
• jednoválcový motor s rozvodem SV
nejlépe 500-600ccm
• původ motoru např. B.S.A., ARIEL, AJS (1930) nebo vlastní výroba z různých motorů
• lehká konstrukce rámu
- trubky průměru 44cm a 32cm
• rám, nádrž a blatník svařeny k sobě!!!
• přední vidlice vahadlová s kónickou pružinou
• výfuk vyvedený do zadního blatníku
• zadní kolo široké cca 205mm
• přední kolo bez brzdy, jednoduché, pouze špulka středu
• zadní brzda bubnová mechanická
• použití pouze mechaniky
• JEDNODUCHOST a LEHKOST

© webdesign MCET 2008 • optimalizováno na rozlišení 1024x768 • stránky využívají Adobe Flash Player